צעיר שניסה לשבור שיא גינס בכניסה למדינות העולם – נחסם בישראל

אבי יעקב 3 Comment on צעיר שניסה לשבור שיא גינס בכניסה למדינות העולם – נחסם בישראל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צעיר אמריקאי כבן 30, החי ועובד בסינגפור כרופא שיניים – שם לו למטרה להיות האמריקאי הצעיר ביותר שביקר בכל מדינות העולם. לדברי עוה"ד מיכאל דקר המייצג אותו בארץ – בשלוש השנים האחרונות הקדיש הצעיר למטרה זו את חייו, וביקר בלמעלה מ-200 מדינות, כאשר כלי התקשורת האמריקנית ומעריצים ברשתות החברתיות עוקבים אחריו באדיקות.

בחודש אוקטובר האחרון נתקל מסעו במכשול לא צפוי. עם הגיעו לשדה התעופה בן-גוריון נאסרה כניסתו לארץ – והוא נאלץ להמשיך ליעדו הבא. לדברי עוה"ד דקר, לצעיר לא נמסרה סיבת הסירוב, ולהערכתו הוא סורב לאור ביקוריו במדינות זרות, אשר אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

הצעיר לא אמר נואש והופיע לאחרונה, בחודש ינואר 2017, פעם נוספת בשערי ישראל, הפעם עם מסמכים רבים המוכיחים את מטרת כניסתו לישראל. לדברי עוה"ד דקר, הופעתו בפעם השנייה עוררה את זעמם של אנשי ביקורת הגבולות – והדבר הוביל להחלטה במשרד הפנים לשלול את כניסתו לשערי הארץ לעשר שנים.

בצר לו פנה הצעיר לעוה"ד דקר, העוסק בייצוג אזרחים זרים מול משרד הפנים ובתי המשפט – והוא שלח מספר בקשות, וביניהן מכתב לשר הפנים אריה דרעי – ובו הוא מבקש לאפשר לצעיר לבקר בישראל, ולו לימים ספורים, בכדי לסיים את מסעו.

במכתב נטען כי החלטת משרד הפנים איננה מידתית, ומנוגדת לקוד האתי הגלובלי לתיירות, אותו אימצה ישראל. לטענת עו"ד דקר, הצעיר אינו מהווה כל סכנה לביטחון הציבור הישראלי, וכניסתו לישראל תחזק אינטרסים שונים של מדינת ישראל כמו משיכת תיירים, תדמית חיובית ברחבי העולם ועוד.

תגובתו של השר דרעי למכתב – טרם התקבלה.

דסטין מרק פונדהלר, 30, אזרח אמריקאי, רופא שינייים החי ועובד בסינגפור, שם לו למטרה להיות האמריקאי הצעיר ביותר שביקר בכל מדינות העולם. על מנת לשבור את השיא – הקדיש פונדהלר את שלוש השנים האחרונות למסעות ברחבי הגלובוס.

עד כה הספיק פונדהלר לבקר בלמעלה מ-200 מדינות, וישראל היא בין המדינות האחרונות שבהן עוד נותר לו לבקר על מנת לשבור את השיא. סיפורו של פונדהלר התפרסם בכלי תקשורת רבים בארה"ב – העוקבים אחר מסעו. לדברי עוה"ד דקר, לפונדהלר מספר רב של עוקבים ברשתות החברתיות העוקבים אחר מסעו הסבוך ומסייעים לו.

ב-26 באוקטובר 2016 הגיע פונדהלר לראשונה לישראל, במטרה לשהות במדינה מספר ימים על מנת שיוכל להוסיף אותה לרשימת המדינות שבהן ביקר. לדברי עוה"ד דקר, פונדהלר עוכב במפתיע בביקורת הגבולות, ולאחר תשאול בנתב"ג הוחלט כי כניסתו לישראל מסורבת – והוא אולץ להמשיך ליעדו הבא.

לדברי עוה"ד דקר, פונדהלר לא קיבל עותק מהתשאול, אך העריך כי הסירוב נעשה בשל ביקוריו במדינות זרות, אשר אינן מקיימות יחסים דיפלומטיים עם ישראל.
הצעיר ניסה להיכנס לישראל ועורר את זעם משרד הפנים .

הצעיר הנואש לשבור את השיא ולהיות האמריקאי הצעיר ביותר לבקר בכל מדינות העולם, ניסה לעשות ככל יכולתו על מנת להיכנס לישראל, הוא חשב כי לו יגיע בשנית למעבר גבול ויביא מסמכים המוכיחים את סיפורו המיוחד, כניסתו לישראל תאושר שכן החשש הביטחוני האופף את ביקורו יוסר. לכן, ביום 28.01.2017 מרשנו הגיע למעבר הגבול עם ירדן וביקש להיכנס לישראל. מרשנו אף נרשם מראש לכנס רופאי שיניים אשר נערך בתחילת חודש פברואר בתל אביב, נרשם לקורס צלילה, רכש כרטיס טיסה הלוך וחזור, וקבע להיפגש עם מספר חברים ישראלים, כל זאת כדי לשכנע את בקרי הגבול כי מטרותיו לביקור בישראל הן כנות. לצערו הרב כניסתו סורבה. פקידי ביקורת גבולות הגיבו בזעם על ניסיון כניסתו לישראל וטענו כי לא יוכל להיכנס לישראל ל- 10 שנים.

בקשה לקבלת פרוטוקול התשאול, בהתאם לחוק חופש המידע

בצר לו, פנה הצעיר לעוה"ד מיכאל דקר, העוסק בין השאר בדיני הגירה לישראל. בימים אלה, שלח עוה"ד דקר מכתב למשרד הפנים ובו הוא מבקש שיועבר לו פרוטוקול התשאול שנערך לפונדהלר, וכן את הסיבה הרשמית אשר בגינה סורבה כניסתו לישראל, וזאת בהתאם לחוק חופש המידע. לדברי עוה"ד דקר, במהלך כל הליך הגירוש של פונדהלר – פקידי ההגירה לא ציינו בפניו כי הוא יכול להתייעץ עם עורך דין, וכי שמורה לו האפשרות לערער על ההחלטה.

עוה"ד דקר שלח שמו של הצעיר מכתב נוסף, ממוען לשר הפנים, מר אריה דרעי ולראש מנהל מעברי גבול, מר יגאל דוכן, ולראש תחום ביקורת גבולות, גב' מיכל יוספוף, שבו הסביר כי פונדהלר אינו פעיל בשום ארגון פוליטי או הומניטארי, אינו בעל עניין בסכסוך הישראלי פלסטיני, ואינו שואף לבקר ביהודה ושומרון בעת ביקורו בישראל.

"כל רצונו של מרשנו, כאמור, הוא לבקר בישראל כתייר מן המניין, לצורך השלמת משימתו לשמה הקדיש את חייו ולמענה פועל פועל בשלוש השנים האחרונות". עוד טען עוה"ד דקר במכתב, כי בנסיעותיו הרבות ברחבי העולם הצעיר אף מתנדב ופועל לטובת קידום בריאותן של האוכלוסיות החלשות, ומשמש כעוזר רופא במקומות שונים בעולם.

בעקבות חוסר מסוכנותו ומטרתו הטהורה, טוען עו"ד דקר כי החלטת משרד הפנים אינה סבירה ולא מידתית.

עוד נטען, כי מאחר שהצעיר נוסע בכל רחבי העולם וזקוק למספר רב של עמודים בדרכונו, ארה"ב ארץ מוצאו העניקה לו שני דרכונים תקפים, על מנת שלא יתקל בבעיות בירוקרטיות בעת כניסתו למדינות נוספות. הסיבה שבחר להיכנס אל ישראל לקראת סוף מסעו היא שכניסה למדינות עוינות את ישראל מסוכנת לאחר ביקרו בארץ. הצעיר לא רצה לשקר או להסתבך בבעיות בעת ביקור במדינות מוסלמיות מסויימות, לכן השאיר את ישראל לסוף מסעו בעולם.

במכתבו לשר הפנים כתב עו"ד דקר, כי חוק הכניסה לישראל מעניק לשר הפנים שיקול דעת להחליט אם כניסתו של אדם לישראל ראויה ורצויה, וזאת לאור שיקולים שונים כאינטרסים כלכליים, מוסריים וציבוריים. יחד עם זאת, מסביר עו"ד דקר, סמכותו של שר הפנים אינה מוחלטת, אלא שיקול דעתו נתון לביקורת שיפוטית במסגרת עילות הביקורת השיפוטית, החלות על הפעלת שיקול דעת מנהלי.

במקרה הנדון, נטען, החלטת משרד הפנים פוגעת עמוקות בצעיר, פגיעה אנושה אשר יוצרת בעיה ללא פתרון, שכן נמנעת ממנו האפשרות להגשים את מטרתו ולשבור שיא אמריקאי, זאת בעוד שאף אינטרס של מדינת ישראל אינו מתממש או מתחזק בעקבות החלטת משרד הפנים.

"אין ספק, כי בחינה שקולה ומעמיקה של בקשתו של הצעיר בדבר כניסתו לישראל, מובילה למסקנה שיש לאפשר לו להיכנס למדינה, שכן הוא אינו מהווה כל סכנה לביטחון הציבור הישראלי, וכניסתו לישראל תחזק אינטרסים שונים של מדינת ישראל כמו משיכת תיירים, תדמית חיובית ברחבי העולם ועוד", דברי עו"ד דקר.

"ההחלטה סותרת את הקוד האתי הגלובלי לתיירות"

עוד מציין במכתבו עו"ד דקר את הקוד האתי הגלובלי לתיירות – אמנה שהוכנה על ידי ארגון התיירות העולמי, ואומצה על ידי יותר מ-140 מדינות, בהן ישראל. בין היתר, קובע הקוד את הזכות לתיירות וחופש התנועה התיירותית.

"לאור קוד זה, יש לאזן בין אינטרס שמירה על ביטחון הציבור לערכים המופיעים בקוד", דברי עו"ד דקר. "באיזון זה, אין ספק כי זכויותיו של מרשנו כתייר גוברות, שכן באופן חד משמעי וברור הוא אינו עלול להוות כל סכנה לציבור הישראלי, ולכן האינטרס הציבורי במקרה זה אינו יתגשם אם כניסתו של מרשנו לישראל תסורב", טוען עו"ד דקר.

לדבריו, אמנם הצעיר ביקר במדינות שעמן אין לישראל יחסים דיפלומטיים כגון איראן, עובדה שיכולה להוביל למסקנה כי הוא עלול להיות מסוכן לציבור הישראלי ולכן אין להכניסו לישראל, אך מנגד – הרשימה הארוכה והאדירה אשר הציג למשרד הפנים בכל הנוגע למדינות שבהן ביקר, מעידה על כוונותיו הטהורות ועל רצונותיו התיירותיים בלבד.

עוד נטען, כי לו משרד הפנים חושש מביקורו של הצעיר בישראל, הוא יכול להגביל ביקור זה למספר ימים ספורים, זאת רק בשביל לאפשר לו לסיים את מסעו העולמי בהצלחה. לדברי עוה"ד דקר, תגובת משטרת הגבולות ומשרד הפנים למכתביו טרם נענתה.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    "יותר מ-200 מדינות"? בדקתם את זה? כי למיטב ידיעתי יש בעולם פחות מ-200 מדינות (כולל אלו שלא חברות באו"ם).
    ואגב, זה ממש לא שיא עולמי. כבר עשו את זה לפניו, אמריקאים צעירים יותר. כל חיפוש פשוט בגוגל יגלה לכם את העובדה הזאת.
    אז למה, עיתונאים יקרים, אתם לא בודקים את המידע שמגיע אליכם?

  2. 2

    איזה סוג של שטויות

  3. 1

    יש בעולם 195 מדינות.
    והיה צעיר אמריקאי בן 27 ששבר את השיא